< ارزشیابی - کمیسیون سنجش وارزشیابی دوره راهنمایی منطقه فلاورجان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
  کمیسیون سنجش وارزشیابی دوره راهنمایی منطقه فلاورجان
و به سوی محبّتت، راهی آسان برایم بگشا که بدان، برایم خیر دنیا و آخرت را کامل گردانی . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعا ـ]
کل بازدیدهای وبلاگ
58891
بازدیدهای امروز وبلاگ
4
بازدیدهای دیروز وبلاگ
1
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

درباره خودم
کمیسیون سنجش وارزشیابی دوره راهنمایی منطقه فلاورجان
لوگوی وبلاگ
کمیسیون سنجش وارزشیابی دوره راهنمایی منطقه فلاورجان
دسته بندی یادداشت ها
ارزشیابی توصیفی[7] . ارزشیابی[6] . ارزشیابی مستمر[2] . شیوه های ارزشیابی[2] . مقیاس های ارزشیابی . رویکردهای ارزشیابی .
بایگانی
بهمن 1387
ارزشیابی
ارزشیابی توصیفی
لینک دوستان

کارشناسی سنجش و ارزشیابی استان اصفهان

لوگوی دوستان




اشتراک در خبرنامه
 
پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

نویسنده مطالب زیر:   نصر-فرقانی  

عنوان متن ارزشیابی دوشنبه 87 بهمن 21  ساعت 10:19 صبح

اگر ارزشیابی را " فرایند جمع‌آوری نظامند اطلاعات درباره موردِ ارزشیابی به منظور: کسب شناخت، بهبود عملکرد، یادگیری، پاسخگویی، برقراری ارتباطات و برنامه‌ریزی برای آینده "تعریف نماییم ؛ در این صورت ارزشیابی توانمند ساز بخشی از چشم انداز خرد ورزانه ارزشیابی است که در آن مفاهیم، فنون ویافته های ارزشیابی برای انگیزاندن پیشرفت و بالندگی به کار گرفته می شود.


ارزشیابی توانمند ساز جهت گیری صریح ارزشی داشته و به منظور کمک به مردم برای کمک به خودشان وبهبود برنامه هایشان از طریق خود ارزشیابی و تفکر با مشارکت موردِ ارزشیابی و ذی نفعان ارزشیابی، طراحی شده و به اجرا گذاشته می شود. ارزشیاب بیرونی اغلب نقش یک مربی یا تسهیلگر مکمل را با توجه به ظرفیت های درونی برنامه ایفا می نماید
الگوی ارزشیابی توانمند ساز(Empowerment Evaluation Model) یکی از مدل های نسبتا جدید ارزشیابی می باشد که برای اولین بار در سال 1993 توسط دیوید فیترمن وهمکاران در امریکا طراحی شده است. معرفی این الگو در ایران و در منابع فارسی زبان از سال 1380 توسط محمد حسن محقق معین  آغاز شده است.
ارزشیابی توانمند ساز برای کمک به مردم در گروه ها،برنامه ها و سازمان ها طراحی شده است. ارزشیابی توانمند سازدارای سه مرحله است.در اولین مرحله رسالت ها و اهداف کلی سازمان و یا برنامه تبیین می گردد. مرحله دوم در بردارنده تعریف و ممیزی فعالیت ها بوده و در مرحله سوم برنامه ریزی برای آینده صورت می گیرد.در یک کلام ارزشیابی به بخشی از برنامه ریزی و مدیریت عادی سازمان یا برنامه تبدیل شده و این به معنای نهادی کردن و درونی شدن ارزشیابی است.
ارزشیابی توانمندساز این کمک را می کند که با توانمند شدن مردم، افراد مختلف در سازمانها و محلات و هر مجموعه‌ای که حضور دارند با یکدیگر کار کنند، مسائل شان را تعریف کرده و با استفاده از فنون ارزشیابی توانمند سازاز جمله الگوی منطقی طراحی برنامه و الگوی منطقی طراحی ارزشیابی، کیفیت را یافته و راه حل هایی با هزینه موثر برای بهبود برنامه ها و ارزشیابی هایشان بیابند. فرایند ارزشیابی توانمند ساز در گروه ها و سازمان ها معمولابا یک کارگاه آموزشی شروع می شود.



  • کلمات کلیدی : ارزشیابی
  •   نظرات شما  ( )


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    ارزش یابی پایانی
    ارزشیابی پایانی
    ارزشیابی در خدمت آموزش
    ارزشیابی
    تدریس موفق
    خلاقیت
    ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
    [عناوین آرشیوشده]


     

    Powered by : پارسی بلاگ
    Template Designed By : MehDJ

    انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس